• 15% korting bij afhaling
  • Gratis levering vanaf € 50
  • 5-10 werkdagen levertijd
  • Vragen? 03-775 84 56

FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Heeft u een vraag die hieronder niet beantwoord wordt? Contacteer ons dan via info@vasteplantenshop.be

  • Wat zijn 'vaste planten'?

​Onder 'vaste planten' verstaan we alle kruidachtige, niet-houtige planten die langer dan 2 jaar leven. Het overgrote deel hiervan sterft in de winter bovengronds af, om in het voorjaar terug vanuit de wortels uit te lopen. Uiteraard is er ook een grote groep groenblijvende vaste planten die niet of slechts gedeeltelijk bovengronds afsterven. Onze webshop richt zich uitsluitend op deze kruidachtige planten en enkele halfheesters (zoals lavendel). Wij verkopen op de webshop dus geen houtige planten zoals heesters, rozen, bomen of haagplanten. Daarvoor kan u wel steeds terecht in onze winkel, Bloemenhuis Van Hove te Beveren.

  • Kan ik mijn vaste planten zelf komen uitkiezen in de winkel?

Wij hebben een assortiment van zo'n 200 vaste planten beschikbaar in de winkel, maar het is voor ons onmogelijk om alle soorten die op de webshop te vinden zijn in onze winkel voorradig te hebben. U kan steeds navragen of bepaalde soorten voorradig zijn voor directe afhaling.

  • Ik heb online een bestelling geplaatst. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Zodra wij uw bestelling ontvangen hebben, gaan wij hier verder mee aan de slag. Afhankelijk van de beschikbaarheid versturen wij bestellingen die wij voor maandagavond (23u59) ontvangen nog dezelfde week. Bestellingen na maandag worden de volgende week verzonden. Wij ijveren om uw bestelling steeds binnen de 10 werkdagen af te werken.

Bij afhaling in de winkel gelden ongeveer dezelfde termijnen: Bestelling die voor maandagavond (23u59) gebeuren, staan, afhankelijk van beschikbaarheid, voor u klaar vanaf donderdagnamiddag. Bestellingen na maandag kan u de week daarop vanaf donderdagmiddag ophalen. U krijgt evenwel steeds bericht wanneer uw bestelling klaar staat voor afhaling, zo staat u niet voor niks in de winkel.

  • Waarom zijn (een deel van) mijn planten niet (tijdig) beschikbaar?

Wij werken samen met een netwerk van kwekers om u een zo volledig mogelijk aanbod van de beste kwaliteit te garanderen. Toch kan het zijn dat een bepaalde soort tijdelijk uitgeput is. Tijdens de winterperiode en in de zomer is het aanbod vaak lager omdat er in die periodes geen planten vermeerderd kunnen worden. Door extreme weersomstandigheden kan het ook zijn dat een kweekproces mislukt of vertraging oploopt of de planten omwille van logistieke redenen niet tijdig arriveren. Indien er bij uw bestelling planten niet voorradig zijn krijgt u hiervan steeds bericht. Wij kunnen uw bestelling dan desgewenst later versturen, alternatieven voorstellen voor de ontbrekende soorten of het bedrag van de ontbrekende planten vergoeden.